Skargę na urząd skarbowy można złożyć w następujących przypadkach:
urząd skarbowy nieprawidłowo załatwił sprawę podatkową;
urząd skarbowy naruszył prawo lub przepisy wykonawcze;
urząd skarbowy zachował się w sposób naruszający praworządność, godność lub interesy skarżącego.
Skargę na urząd skarbowy należy złożyć do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) w formie pisemnej lub elektronicznej.
Skarga na urząd skarbowy powinna zawierać następujące informacje:
imię i nazwisko lub nazwę skarżącego;
adres do korespondencji;
PESEL lub NIP;
przedmiot skargi (czyli opis sprawy, która jest przedmiotem skargi);
uzasadnienie skargi (czyli wyjaśnienie, dlaczego skarżący uważa, że urząd skarbowy nieprawidłowo załatwił sprawę podatkową, naruszył prawo lub przepisy wykonawcze, zachował się w sposób naruszający praworządność, godność lub interesy skarżącego);
podpis skarżącego.
Skargę na urząd skarbowy należy złożyć w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się o nieprawidłowościach.
KIS rozpatrzy skargę na urząd skarbowy w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku gdy KIS nie rozpatrzy skargi w terminie, skarga zostanie uznana za rozpatrzoną na korzyść skarżącego.
Jeśli KIS uzna skargę na urząd skarbowy za zasadną, wyda decyzję, w której nakaże urzędowi skarbowemu usunięcie nieprawidłowości.
Dorota Blukacz
al. Jana PawłaII 56/58 lok. 5
42-218 Częstochowa
Business Service © 2020-2024